اسموتی موز و بادام ، صبحانه کامل و مغذی

برای آشنایی با طرز تهیه اسموتی موز و بادام با مجله دلتا همراه باشید.

اسموتی موز و بادام

اسموتی موز و بادام یک نوشیدنی بسیار مقوی و مغذی است که می‌تواند صبحانه ای کامل باشد. این اسموتی به دلیل دارا بودن موز و بادام، ویتامین های زیادی دارد و از این رو برای کودکان و نوجوانان بسیار مناسب است. طرز تهیه اسموتی موز و بادام بسیار ساده است و به راحتی می‌توانید یک نوشیدنی مفید در منزل آماده کنید.

مواد لازم :

  • موز: یک عدد
  • بادام خام: یک پیمانه
  • بادام بو داده: 3 قاشق غذاخوری
  • کره بادام زمینی: یک قاشق غذاخوری
  • ماست خامه ای: 2 قاشق غذاخوری
  • وانیل: یک قاشق چای‌خوری
  • عسل: دو قاشق مرباخوری در صورت تمایل

طرز تهیه اسموتی موز و بادام

طرز تهیه :

ابتدا باید شیر بادام را آماده کنید. برای این کار یک پیمانه بادام خام را در آب جوش خیس کنید. پس از خیس خوردن، آن را آبکش کرده و با یک پیمانه آب سرد در مخلوط کن بریزید. دستگاه را روی دور تند بزنید تا مخلوط صاف و یکدست شده و مایع سفیدی به دست بیاید. این مایع همان شیر بادام است که بسیار پر خاصیت است و به تنهایی می‌تواند یک نوشیدنی مقوی باشد.

ممکن است دانه های بادام خوب مخلوط نشده باشند و زیر دندان حس شوند. به همین دلیل بهتر است شیر بادام را از یک تنظیف رد کنید تا مایع کاملاً نرم و یکدستی داشته باشید.

برای طرز تهیه اسموتی موز و بادام، تمام مواد را با شیر بادام که از قبل تهیه کرده‌اید، در مخلوط کن بریزید و آنقدر هم بزنید تا مواد کاملاً با هم یکدست شوند. وقتی مایع غلیظ شد، اسموتی موز و بادام آماده شده است. این اسموتی خوشمزه و مقوی را در یخچال بگذارید تا خنک شود.

در صورت تمایل می‌توانید دو قاشق مرباخوری عسل هم به مواد بیفزایید تا شیرینی اسموتی کامل شود.

اسموتی موز و بادام را علاوه بر صبحانه، به عنوان میان وعده هم می‌توان مصرف کرد.

برای دیدن مطالب بیشتر آشپزی مجله دلتا را بخوانید.

بادام و کاهش وزن

بادام سرشار از ویتامین ها و چربی های ضروری است و یک میان وعده ی عالی محسوب می شود. بادام که به عنوان “پادشاه آجیل ها” نیز شناخته می شود، دارای مقدار زیادی مواد مغذی مانند ویتامین A، ویتامین E، منگنز، مس، فیبر، پروتئین و امگا 3 است.

بادام ها علیرغم اینکه چربی زیادی دارند، باعث کاهش وزن می شوند و می توانند کلسترول بد را کاهش دهند. و مهمتر از همه اینکه حاوی قند بسیار کمی هستند. بنابراین اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید، بادام یک گزینه ی عالی برای شما است.

حقایق تغذیه ای بادام

بادام حاوی 48٪ چربی است که فقط 4٪ چربی اشباع و 0٪ چربی ترانس دارد. بادام حاوی 12٪ فیبر، 21٪ پروتئین و فقط 4٪ قند است.

طبق گفته ی World’s Healthiest Foods، بادام سرشار از ویتامین E، منگنز، مس، ویتامین B2 و منیزیم است.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.